Ontdek project- en ervaringsgericht authentiek STEM onderwijs!
Eerste en tweede prijs Focus Aarde met de 'Energietegel' en de 'Veriticale windturbine'
FOCUS op talent, OOG voor zorg!
Winnaar STEM Tornooi met 'Eigen kweek'

Open Deur

Heb je vragen over de aanschaf van een laptop, contacteer onze ICT-coördinator Lieven Leplae via Smartschool of mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

Zoals u weet, neemt de laptop een steeds belangrijkere plaats in binnen het leerproces van onze leerlingen. De laptop zal een onmisbaar instrument zijn bij diverse vakken en taken. Om ervoor te zorgen dat uw zoon/dochter optimaal kan profiteren van de digitale leermiddelen, informeren wij u graag over de mogelijkheden tot het gebruik en de aanschaf van een geschikte laptop. We menen dat de laptop, mits de nodige zorg, tot het einde van het secundair onderwijs gebruikt kan worden.

In de scholengemeenschap 'Scholen aan de Leie' streven we ernaar om voor iedere leerling een betaalbare en kwalitatieve laptop te bezorgen zodat in deze tijd van digitalisering de leerlingen goed voorbereid zijn op de toekomst.  Iedere school binnen onze scholengemeenschap voert eenzelfde beleid. De keuze van de laptop kan per school verschillen en zijn aangepast aan de onderwijsbehoeften van de leerling.

1ste graad

Leerlingen kunnen een laptop huren voor 50 Euro per schooljaar met een waarborg van 50 Euro. Na twee jaar geven ze de laptop terug.

3de jaar

In het derde jaar moeten de ouders zelf zorgen voor een laptop.  We bieden u twee opties aan:

Optie 1: Eigen aanschaf of reeds aanwezige laptop

U kunt ervoor kiezen om zelf een laptop aan te schaffen die voldoet aan de onderstaande specificaties die door de school werden opgesteld. Het is ook mogelijk om een reeds aanwezige laptop binnen het gezin te gebruiken, mits deze aan de vereiste specificaties voldoet.

  • Windows 11 Pro of Home: 
  • Batterijduur: 5 uur
  • Processor: 
  • RAM: minimum 8GB DDR4  (16GB aanbevolen)
  • Harde schijf: minimum 256 GB NVMe SSD 
  • Scherm : 14 of 15,6 inch  1920 x 1080 (full HD) 
  • Wifi: minimum wifi 5 (2x2)
  • Azerty klavier (aanbevolen)

Indien u kiest voor deze optie, dient de laptop ter screening aan de school te worden voorgelegd. Wij zullen dan controleren of het toestel voldoet aan de technische vereisten om een vlotte integratie in onze digitale leeromgeving te garanderen. De screening wordt eind augustus of september voorzien. Indien hierover vragen, aarzel niet om contact op te nemen met onze ICT coördinator (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Optie 2: Aankoop via een door de school geselecteerde leverancier

Daarnaast bieden wij u de mogelijkheid om een laptop aan te kopen via een door de school geselecteerde leverancier. Deze leverancier biedt laptops aan die reeds voldoen aan de door ons gestelde specificaties en mogelijk ook interessante voorwaarden of extra diensten omvatten. 

  • Voor de nieuwe laptop werkt de school met het bedrijf The Rent Company. Wie bestelt voor 21 augustus 2025 zal op tijd zijn laptop krijgen.
    • Op de webshop van deze leverancier kan je kiezen tussen twee toestellen:
      • met numeriek klavier (16 inch scherm)
      • zonder numeriek klavier. (14 inch scherm)
        Het spreekt voor zich dat de laptop met numeriek klavier zwaarder en groter is maar wel een numeriek klavier heeft wat  handig is voor tekenpakketten. Daartegenover is het toestel met het kleinere scherm lichter (ongeveer 400 gr).
    • Meer informatie met alle modaliteiten en aangeboden service via deze folder of via de website http://rentcompany.be/bestellen (code HZQ2U94)
  • Voor een tweedehands laptop zijn er nog onderhandelingen met verschillende leveranciers. We hopen binnenkort de webshop te kunnen openen.

Belangrijke informatie voor beide opties:

  • Beheer door de school, eigendom bij ouder/leerling: Ongeacht de gekozen optie, zal de laptop door de school beheerd worden. Dit betekent dat de school software kan installeren, updates kan uitvoeren en het gebruik binnen het schooldomein kan reguleren om een veilige en efficiënte leeromgeving te waarborgen. De leerling of ouder blijft echter ten volle eigenaar van het toestel.

  • Verantwoordelijkheid voor schade en herstellingen: Wij benadrukken dat de ouder/leerling ten volle verantwoordelijk blijft voor eventuele breuken, schade of noodzakelijke herstellingen aan de laptop, ongeacht via welke weg het toestel werd aangeschaft. Het is raadzaam om eventueel een passende verzekering te overwegen.

Wij begrijpen dat de aanschaf van een laptop een belangrijke investering is. We hopen met deze twee opties een flexibele oplossing te bieden die aansluit bij uw individuele situatie.

4de tot 7de jaar

Leerlingen kunnen een laptop huren van de school voor 30 Euro per jaar met een waarborg van 150 Euro. Bij het verlaten van de school geven de leerlingen de laptop terug. Schade wordt afgetrokken van de waarborg.

Op school heb je verschillende manieren om te eten. Je kan je eigen lunch meebrengen. Daarnaast kan je in ons restaurant een warme maaltijd of een broodje eten (uitleg). 

Een warme maaltijd moet je altijd reserveren, ten laatste tegen 8:10 van de dag zelf. Je kan je maaltijd ook reserveren in de tijd. Als je zoon of dochter ziek is, kan je de maaltijd annuleren. Je bent daar zelf voor verantwoordelijk. Indien je een maaltijd hebt gereserveerd, dan moet je die ook nuttigen en betalen.

Daarnaast kan je ook een broodje bestellen, ook ten laatste tegen 8:10 van de dag zelf. Je kan dit via deze link. Indien je een broodje hebt besteld, dan moet je die ook nuttigen en betalen.

Beide links vind je ook terug op de startpagina van Smartschool.

De betaling van de maaltijden gebeurt via een maandelijkse factuur.

Afspraken voor het reserveren van warme maaltijden en belegde broodjes
Handleiding reservering warme maaltijden

Prijslijst:

Hoofdschotel 5.60 €
Soep 0.70 €
Broodje 3.80 €
Dessert 1.10 €
Dessert fruit 0.90 €
Portie Frietjes 1,50 €
Spuitwater 0.80 €

Je staat voor een belangrijke studiekeuze of je bent op zoek naar een nieuwe uitdaging. Je goed informeren zal je een goede keuze doen maken.

Op deze pagina vind jij heel wat informatie over onze school. We zijn ervan overtuigd dat het VTI voor jou een goede keuze kan zijn met veel toekomstmogelijkheden alsook een school waar je veel plezier zal beleven. 

De hervorming van het secundair onderwijs gaat verder. We zijn zijn in het schooljaar 2024-2025 aan het zesde jaar toe. 

In onderstaande presentatie geven we wat meer duiding over de verschillende studierichtingen in de drie finaliteiten. Raadpleeg ook onze brochure van de school.

Brochure van de school - pdf

Informatie over de verschillende richtingen met lessentabellen in ons studieaanbod

Herbekijk de webinar infoavond van 2 naar 3


Info 1B naar 2B

Info 1A naar 2A

Info van 2de graad

Duaal Leren

 

Je staat voor een belangrijke studiekeuze. Je goed informeren zal je een goede keuze doen maken.

Op deze pagina vind jij heel wat informatie over onze school. We zijn ervan overtuigd dat het VTI voor jou een goede keuze kan zijn met veel toekomstmogelijkheden alsook een school waar je veel plezier zal beleven.     

Inschrijven voor het schooljaar 2025-2026

Je kan je nu al aanmelden voor het volgende schooljaar door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We nemen dan contact met jullie op om de inschrijving verder af te werken en de nodige vragen te beantwoorden.

Op vrijdag 14 maart 2025 organiseerden we een infoavond voor de leerlingen van het zesde leerjaar of die leerlingen die volgend jaar willen bij ons willen starten in de eerste graad. Deze infoavond ging door in de campus eerste graad, Stationsstraat 12b te Menen.

Heb je die infoavond gemist, aarzel niet om met ons telefonisch contact op te nemen of een mailtje te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De schoolbrochure vind je via deze link.

Op dinsdag 20 mei 2025 is er een inschrijfavond van 16 tot 20 uur in de campus van de eerste graad, Stationsstraat 12b te Menen. (zonder reservatie). 

Om je bezoek beter voor te bereiden raden we je aan om de uitleg over het studieaanbod en de werking van de eerste graad te bekijken.

    

Welke informatie raadpleeg je best nog?

De werking van onze school, visie en missie, dagindeling, schoolreglement,...

Schoolbrochure - PDF

Volledige studieaanbod van de school  

 

 

Via onderstaande lijst kan je de boeken en materiaallijst voor het schooljaar 2024-2025 terug vinden.

Openstaande vacatures

  • Voor de 1ste graad
    • Leerkracht Frans 1ste graad (15 uur) aangevuld met 4 uur natuurwetenschappen en 4 uur godsdienst
    • Tot aan de herfstvakantie 25-26 (vanaf 1 september 25 meer uren Frans in de opdracht)
  • Voor de afdeling mechanica
    • Leerkracht mechanica (CNC - Lassen - Draaien/Frezen) voor de 2de-3de graad (ook les eerste graad)
    • Vanaf 1 september 2025

Interesse, bel 0497 48 51 38 (Frederik Bevernage, directeur)

Stage in Tsjechië, Finland, Slovakije, Portugal, Bulgarije, Nederland

Partner van onze school

Cijfers

690
 
Leerlingen
112
 
Leerkrachten
22
 
Studierichtingen
2
 
vestigingsplaatsen

Contact

 Oude Leielaan 15
 8930 Menen
 +32 56 51 12 63
 Stationsstraat 12b
 8930 Menen
 +32 56 51 27 59
 info@vtimenen.be

Sociale media