Ontdek STEM@VTI

      

Studierichtingsprofiel

 

 

De studieloopbaan van leerlingen is heel belangrijk. Het is één van de voornaamste taken van de school om leerlingen en ouders bewust studierichtingen te leren kiezen. We houden rekening met de sterktes, de talenten van de leerlingen.

De grafieken hebben als doel de verschillende studierichtingen te kunnen vergelijken. Via de punten op de grafiek kun je makkelijk het talent en interesses zien die de leerling nodig heeft om de richting met succes te volgen.

 

Voorbeeld1: Op het vlak van handvaardigheid verwachten we meer van de handige 1B-leerling, dan van de 1IW-leerling. Al kan het natuurlijk geen kwaad als die ook wat handig is.

Voorbeeld 2: Op het vlak van talen en wiskunde verwachten we meer van de 1IW-leerling dan van de 1T-leerling.

 

Ook voor de andere competenties kun je een gelijkaardige redenering opbouwen. Op die manier kan men de verschillende richtingen vergelijken.

 

De scholen binnen de scholengroep Menen – Wervik – Wevelgem kunnen u altijd meer informatie geven rond studiekeuze. 

 

Opmerking: Onderstaande applicaties werken met behulp van javascript. Voor Internet Explorer gebruikers: indien Internet Explorer niet werkt, gelieve een andere browser te gebruiken (mozilla, google chrome,...)

 

Eerste jaar

Tweede jaar

Tweede graad

Derde graad

Maskers en Engineering tegen corona

Geen school, maar dat wil niet zeggen dat we stilzitten. Voor het ziekenhuis van Ieper en AZ Delta Menen maakten de leerkrachten 200 beschermmaskers tegen het corona virus. Deze gezichtsbeschermers zorgen, naast  het dragen van een mondmasker voor een grotere bescherming tegen corona besmetting. Lees meer op de website van Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws en op onze Facebook pagina.

Daarnaast krijgen de leerlingen van het vierde jaar industriële wetenschappen de opdracht om oplossingen te ontwerpen om in het dagelijkse leven met corona om te gaan. Laurens Van Collie ontwierp een soort 'haak' met magneet die je rond je pols kan doen. Zo hoef je eventueel besmette zaken niet vast te nemen.
De leerkracht printen de ontwerpen in 3D uit zodat de leerlingen kunnen zien hoe hun ontwerp er echt uit ziet.